OMNIA MEA MECUM PORTO

366. Šalis, kurios nėra



Maniau, kad tai kažkokia nesąmonė…
O pasirodo, tai 1516 m. parašyta Thomas More’as knyga, kurioje aprašoma neegzistuojanti sąžininga ir ideali visuomenė. Tai jis sugalvojo tą „Utopiją“ – „vietą, kurios nėra“....
Dėl savo religinių įsitikinimų jis nepripažino Henriko VIII-ojo Anglikonų bažnyčios vadovu. „Esu ištikimas karaliui, bet pirmiausia – Dievui“, - sakė visuomenės ir valdininkų gerbtas rašytojas. Karalius supyko ir už tėvynės išdavimą" nuteisė filosofą mirties bausme.
Popiežius Pranciškus, 2018 rugsėjo 22 d. viešėdamas Vilniuje, pasakojo: „Kad galėtum kvėpuoti, humoro jausmas yra būtinas. Jau beveik keturiasdešimt metų kasdien prašau Viešpaties šios malonės ir darau tai malda, kurią užrašė Thomas More'as. Ji vadinasi „Geros nuotaikos malda“: „O Viešpatie... Suteik man sielą, kuri nežinotų, kas yra nuobodulys, burbėjimai, dūsavimai ir skundai, ir neleisk, kad aš pernelyg daug graužčiausi dėl to įkyraus dalyko, kuris vadinasi „aš".
Suteik man, o Viešpatie, humoro jausmą, duodamas malonę suprasti pokštą, kad gyvenime pažinčiau šiek tiek džiaugsmo ir galėčiau jo suteikti kitiems. Tegul taip ir būna.“
Jeigu šalies gyventojai turėtų tą humoro jausmą, galėtume pasivadinti tokia Utopija.
O štai po penkių šimtų metų gerą nuotaiką suteikia reali ir skani kava...

                                                                                                   


0 komentarai (-ų):

Rašyti komentarą

 

puslapio peržiūrų skaičius